Razbijamo mite: 5 najpogostejših neresnic o telovadbi

Skrbite za svoje zdravje in dobro telesno pripravljenost z gibanjem? Želite doseči svoje vadbene cilje? Če bi radi dosegli želene rezultate, potem nikar ne upoštevajte mitov o telovadbi, ki krožijo po internetu. Tokrat razbijamo 5 najpogostejših neresnic o telovadbi. 

Z redno vadbo lahko izničimo posledice slabih prehranjevalnih navad

Čeprav si marsikdo želi, da bi to držalo, pa žal ni tako. Še tako pogosti in intenzivni treningi ne morejo izbrisati kilogramov in kalorij, ki jih pridobimo z neustrezno prehrano. Kar 80 % zunanjega videza naj bi bilo namreč odraz tega, kar jemo. Za lepo in zdravo telo je torej nujno, da se redno gibamo in tudi zdravo prehranjujemo.

Treningi za moške in ženske se razlikujejo

Ta mit ne drži. Strukturi moškega in ženskega telesa sta enaki, hormonske razlike med spoloma pa same po sebi ne zahtevajo različnega načina treniranja. Zato v nasprotju s prepričanjem številnih ljudi joga, pilates in aerobika nikakor niso samo za ženske, kot tudi dvigovanje uteži ni rezervirano le za moške. Bolj kot to je pomembno, da vadbe izbiramo predvsem glede na trenutno počutje, telesno pripravljenost in cilje, ki jih želimo doseči.

Pred treningom se moramo raztegniti

Kljub tradicionalnemu nasvetu, da se je pred vsakim treningom treba raztegniti, to pravzaprav ne drži. Raztezanje (t. i. stretching) pred vadbo namreč sprosti mišice, ki pa so pred treningom hladne in neogrete, zato lahko pri raztezanju pride do raznih poškodb mišic. Pred samim treningom je treba telo zato pripraviti na vadbo z ogrevalnimi vajami, šele na koncu pa sledijo ohlajanje in raztezne vaje.

Če se ne potimo, vadba ni dovolj intenzivna

Telo se med vadbo segreva, funkcija potenja pa je, da ohlaja segreto telo. Toda ne potijo se vsi ljudje enako; to je odvisno od različnih dejavnikov, kot so telesna teža, višina, stopnje telesne pripravljenosti in termo-regulacijskih sposobnosti posameznika. Poleg tega lahko telovadimo v klimatiziranem prostoru in se tam posledično tudi manj znojimo. Znojenje samo po sebi zato ni zadosten pokazatelj o intenzivnosti treninga, zato tudi ta mit o treningih ne drži.

Maščobo lahko izgubimo na točno določenem delu telesa

Kljub temu, da si številni vadeči želijo izgubiti maščobo le na enem predelu telesa, kot sta npr. trebuh in zadnjica, pa ta trditev ne drži. Ne glede na to, koliko trebušnjakov naredimo, ne bomo izklesali trebuha, če imamo v telesu visok skupni delež maščobe.


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!