Zdravje na delovnem mestu: raztezne vaje

Delo v pisarni ima številne prednosti – delo večinoma poteka vsak dan ob istih urah, ste v toplem prostoru in imate morda celo dostop do brezplačne kave. Toda pisarniška dela počasi uničujejo naše zdravje, saj ima celodnevno sedenje veliko negativnih posledic za telo.

Ure in ure sedenja povzročijo, da se mišice v kolkih krajšajo in zategnejo, pri čemer trpijo predvsem mišice upogibalke, ki se sicer raztegujejo med hojo. Če so te mišice stalno v skrčenem (sedečem) položaju, se torej krčijo, zaradi česar povzročajo številne težave, kot je nepravilna drža telesa.

Prav tako zaradi nenehnega sedenja za računalnikom prihaja do zategnjenosti v ramenskem obroču in tega, da se s telesom začnemo nagibati naprej. Ko tako po dolgem dnevu v pisarni vstanete, je vaše telo zakrčeno in omejeno v gibanju. Vse te težave se seveda z leti povečujejo, zato je pomembno, da poskrbimo za svoje zdravje tudi na delovnem mestu. Na srečo lahko veliko naredimo z nekaj preprostimi razteznimi vajami, ki nam vzamejo le nekaj minut dnevno in jih lahko naredite kar med odmorom v službi.

Raztezanje na stolu

Ta vaja je lahko zgolj za ogrevanje pred ostalimi vajami ali kot hitra vaja, če nimate časa in vas čaka še nekaj ur dela. V sedečem položaju dvignite obe roki in jih položite za glavo tako, da se s prsti držite za roki. Naredite globok vdih, obrnite dlani navzgor in roki iztegnite proti stropu, prsni koš pa navzven. Zadržite 10 sekund. Nato globoko izdihnite in sprostite. To vajo lahko ponovite kolikorkrat želite ali čutite potrebo, da se raztegnete.

Raztezna vaja ob steni

Stojte vzravnano, s telesom, obrnjenim proti steni, približno en meter stran od stene. Roki stegnite naprej in se naslonite na steno, pri čemer naj bodo noge iztegnjene, telo pa v ravni liniji. Ob pritisku s petami ob tla, raztegnite mišice meč. Za še boljši razteg lahko poskusite prestavite težo z ene noge na drugo, tako da eno nogo rahlo vmes pokrčimo, pri tem pa se nežno zibamo naprej in nazaj. Nato ponovimo še z nasprotno nogo.

Položaj kobre

Če imate v pisarni dovolj prostora, je super vaja za raztezanje jogijski položaj kobra. Ulezite se na trebuh, dlani položite pod ramena, pogled je usmerjen navzdol. Globoko vdihnite, dvignite glavo, pogled usmerite naprej, skrčite komolce in se dvignite. Zadržite položaj in dihajte, nato se z izdihom vrnite v izhodiščni položaj. Ta asana pomaga izboljšati gibljivost zgornjega dela hrbta, obenem pa tudi masira hrbtne mišice, zato jo je priporočljivo izvajati čim večkrat.

Poskrbite za zdravje na delovnem mestu s temi preprostimi razteznimi vajami. Še več razteznih vaj za celo telo lahko najdete v spletni telovadnici Varuh zdravja, kjer lahko z le 15 minutami dnevno ohranjate zdravo in vitalno telo.


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!