3 najpogostejše napake pri hujšanju: jih delate tudi sami?

Hujšanje je lahko zelo velik izziv, še posebej če se vam zdi, da delate vse, kot bi morali, vendar rezultati še vedno niso tu. Vaš napredek pa morda lahko ovira katera izmed naslednjih napak, ki jih pogosto delajo tisti, ki želijo shujšati.

Tehtanje je edino merilo

Pogosto se dogaja, da ljudje ne izgubljajo kilogramov, kljub temu, da se striktno držijo zdrave in uravnotežene prehrane. Toda številka na tehtnici je le en izmed pokazateljev, saj na težo vpliva več dejavnikov, vključno s tem, koliko popijete in zaužijete čez dan. Teža čez dan namreč niha pri vseh ljudeh, tudi do 1,5 kilograma. Poleg tega pri ženskah na težo vplivajo tudi nihanja v nivoju estrogena in druge hormonske spremembe, zaradi katerih lahko v telesu bolj zadržujejo vodo, kar se posledično lahko pozna tudi pri tehtanju.

Toda čeprav se številka na tehtnici ne spreminja, to še ne pomeni, da ne izgubljate maščobe. Če poleg pravilne prehrane tudi redno telovadite, lahko zaradi tega izgubljate maščobo, pridobivate pa mišično maso, kar se seveda pozna tudi na tehtnici. Toda spremembo lahko takrat najlažje opazite pri oblačilih – kljub temu da teža stoji, se vam lahko obleke zdijo ohlapnejše, zlasti okrog pasu. Zato se ne obremenjujte toliko s številkami na tehtnici, temveč bodite potrpežljivi, rezultati pa bodo vidni kmalu tako na oblačilih, kot na dobrem počutju.

Nerealna pričakovanja

Če si želite shujšati, je pomembno, da si ne nalagate prevelikih pričakovanj glede izgube teže, temveč si postavite realne cilje, ki bodo uresničljivi na dolgi rok, npr. koliko želite shujšati v enem letu. To vam bo pomagalo, da ne boste prehitro obupali, obenem pa bodo rezultati boljši na dolgi rok. Zato ne pričakujte, da bodo rezultati vidni že čez en mesec, temveč se hujšanja lotite počasi in preudarno.

Neustrezno prehranjevanje

Premalo zaužitih beljakovin, vlaknin in maščob lahko negativno vpliva na izgubo telesne teže. Prav tako številni delajo napako, da namesto vode in čaja pijejo sladke pijače in s tem vnašajo velike količine sladkorja ter posledično zavirajo hujšanje. Nasprotno od prepričanja številnih namreč tudi 100-odstotni naravni sokovi vsebujejo ogromno sladkorja in lahko vodijo do prekomerne teže ter drugih zdravstvenih težav. 2 dcl jabolčnega soka npr. vsebuje 2 žlički sladkorja, zato se je takšnim pijačam (čeprav ne vsebujejo dodanega sladkorja) treba izogibati, če želite uspešno shujšati.

Če imate tudi vi morda težave pri hujšanju, potem ne delajte navedenih napak, saj je to edini način za uspešno izgubo odvečne teže na dolgi rok. Za zdravo hujšanje pa se je treba tudi redno gibati, pri čemer si lahko pomagate s spletnimi vadbami v virtualni telovadnici Varuhzdravja.si.

NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!