7 pozitivnih učinkov telesne aktivnosti pri starejših

Pomembno je, da redno skrbimo za zdravje in dobro počutje, h čemur lahko veliko pripomoremo z redno telesno vadbo. Skrb za zdravo in fit telo pa postane še posebej pomembna, ko se začnemo starati. Vsi namreč vemo, da je telesna aktivnost pomembna za nas, toda nekateri mislijo, da bi z leti morali telovaditi manj pogosto in manj intenzivno, kar pa ne drži. Redna telovadba ima namreč številne pozitivne učinke na kakovost življenja v zrelih letih. Tukaj je 7 razlogov, zakaj ostati aktivni, ne glede na našo starost.

PODALJŠUJE ŽIVLJENJE

Po podatkih Svetovne zdravstvene organizacije je pretežno sedeči življenjski slog eden od 10 vodilnih vzrokov za smrt in invalidnost Že samo zmerno, redno gibanje, kot sta hoja ali plavanje, lahko podaljša življenjsko dobo za približno tri do pet let.

PREPREČUJE PADCE

Izboljšanje mišične moči in gostote kosti zmanjšuje tveganje za padce, saj redno gibanje izboljša tudi ravnotežje telesa. Po podatkih SZO naj bi redna vadba zmanjšala tveganje za zlome kolka kar za 40 %, kar je še dodaten razlog, zakaj bi morali telovaditi čim pogosteje.

ZMANJŠUJE TVEGANJE ZA MOŽGANSKO KAP ALI SRČNI NAPAD

Redna kardiovaskularna vadba, kot so hitra hoja, kolesarjenje ali lahka gospodinjska dela (torej vsakršna aktivnost, ki dvigne srčni utrip), povečuje pretok krvi v srce in posledično izboljšuje splošno zdravstveno stanje.

IZBOLJŠA GOSTOTO KOSTI

Telesna aktivnost, kot sta hoja ali tek, krepi kosti in zmanjšuje tveganje za razvoj osteoporoze in nastanek zlomov. Podatki kažejo, da kar pri eni od dveh žensk in enemu od petih moških pride do zloma kosti zaradi osteoporoze, kar zmanjšuje kakovost življenja v starosti, zato je še posebej pomembno, da s telovadbo okrepimo naše kosti in s tem zmanjšamo možnosti za nastanek osteoporoze.

ZMANJŠUJE TVEGANJE ZA RAZVOJ DEMENCE

Študija, ki je bila objavljena v znanstveni reviji o Alzheimerjevi bolezni, je pokazala, da sodoben, pretežno sedeč način življenja v starosti lahko poveča tveganje za razvoj demence. Petletna študija, v kateri je sodelovalo več kot 1600 starejših odraslih oseb v petih letih, je pokazala, da so tisti, ki niso vadili, bolj nagnjeni, da zbolijo za demenco, kot tisti, ki so.

PREPREČUJE NASTANEK ŠTEVILNIH BOLEZNI

Redna vadba je učinkovito zdravilo za številna kronična stanja. Študije kažejo pozitivne učinke telesne aktivnosti pri ljudeh z artritisom, srčnimi boleznimi ali sladkorno boleznijo. Prav tako lahko telovadba pomaga pri obvladovanju visokega holesterola in posledično zmanjšuje tveganje za nastanek srčnih bolezni in možgansko kap.

POVEČUJE SAMOZAVEST IN NEODVISNOST STAROSTNIKOV

Poleg vseh omenjenih učinkov na kakovost življenja starostnikov redna aktivnost pomaga pri krepitvi samozavesti in ohranjanju naše neodvisnosti  v starih letih.

Razlogov, da smo aktivni, je torej več kot dovolj. Zato ohranjajte zdravje in dobro počutje tudi v zrelih letih z vadbami za starostnike, ki jih najdete v spletni telovadnici Varuh zdravja.

NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!