Naravne rešitve pri težavah s spanjem

Dober spanec je izjemno pomemben za zdravje, saj v prvi vrsti omogoča, da naše telo in možgani delujejo pravilno. Obenem zadostna količina spanja izboljša tudi naše miselne sposobnosti ter sposobnosti mišljenja, odločanja in celo ustvarjalnosti. Spanje pa je povezano tudi z manjšim tveganjem za bolezni srca, diabetesom, možgansko kapjo in debelostjo.

Kljub temu pa številni ljudje spijo premalo ali preslabo. Če ste tudi vi med njimi, vam morda utegnejo pomagati naslednji preprosti nasveti za mirnejše in daljše noči.

Sivka

Ta preprosta rastlina, ki jo lahko najdemo na praktično vseh celinah, proizvaja cvetove, ki jih lahko uporabimo v najrazličnejše namene. Eden izmed mnogih pozitivnih učinkov sivke je, da naj bi njen pomirjujoč vonj izboljšal kakovost spanja. Številne študije namreč kažejo, da sivka pomirja, blaži nemir in uspava, zato se priporoča, da jo 30 minut pred spanjem enostavno vonjamo – lahko si pripravimo sproščujočo kopel z eteričnim oljem sivke, nakapljamo nekaj kapljic na posteljnino ali kar na robček in vonjamo za lažji in mirnejši spanec.

Napitki za spanje

Namesto močnih zdravil si lahko pred spanjem privoščite pijačo, ki vam lahko pomaga lažje zaspati. Mleko z medom je eden najstarejših načinov za boljši spanec, na katerega so prisegale že naše babice.

Pri težavah z nespečnostjo si lahko pomagate tudi z magnezijem, zato poskrbite za zadosten vnos tega minerala – lahko je ravno njegovo pomanjkanje tisti vzrok, ki vam povzroča težave.

Tudi določena zelišča nas lahko uspavajo na zdrav način. Pred spanjem si zato pripravite čaj iz šentjanževke, melise ali kamilice in se na naraven način zazibajte v spanec.

Joga

Ta starodavna disciplina ima neverjetne učinke na telo in um, med drugim zmanjšuje stres in izboljšuje kakovost spanja. Joga namreč znižuje nivo kortizola (t. i.  stresnega hormona) v možganih, zato se jo priporoča tudi kot rutino, ki jo izvajamo pred spanjem. Nekateri jogijski položaji so še posebej učinkoviti za boljši spanec, npr. Savasana (položaj mrtveca), Viparita Karani (noge ob steni v zrak, Jathara Parivartanasana (jogijski zasuki). Njihove pravilne izvedbe vas lahko naučijo učitelji joge na Varuhu zdravja na spletnih vadbah joge.

Ne pozabite torej – dober spanec je ravno tako pomemben za zdravje kot redna vadba in zdrava prehrana. Zato poskrbite za zadostno količino spanja s temi preprostimi rešitvami! Še več nasvetov za ohranjanje zdravja in dobrega počutja lahko najdete tukaj.

NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!