POSKRBITE ZA DOBRO PREKRVAVITEV NOG

Dobra prekrvavitev v tkivih omogoča, da ta dobijo nujno potrebna hranila, vaše telo se znebi odpadkov, obenem pa je dober krvni obtok nujen za dolgoročno zdravje in ohranjanje moči v nogah. Na boljšo prekrvavitev v nogah lahko vplivate s preprostimi navadami in spremembo prehrane. Berite naprej in spoznajte, kako.

Izraz kroženje pomeni nenehno gibanje krvi po telesu, za kar s črpanjem skrbi srce. To gibanje ali "pretok" krvi poteka v mreži cevi, znanih kot krvne žile. Arterije so žile, ki prenašajo kri iz srca, vene pa tiste, ki pošiljajo kri proti njemu.

Vračanje krvi v srce iz spodnjih delov telesa je težko delo za krvni sistem, ker je treba kri potisniti navzgor po telesu. Mišice, ki obkrožajo te vene, pomagajo pri cirkulaciji: ko se krčijo okoli žil, spodbujajo pretok krvi v srce. Zato lahko z gibanjem – že samo s hojo – pomagate izboljšati prekrvavitev. Z leti se lahko prekrvavitev slabša, vendar lahko težave s slabo prekrvavitvijo doletijo kogarkoli, bodisi zaradi določenih bolezni, nosečnosti ali zaradi premalo gibanja. Tukaj je nekaj koristnih nasvetov, kako lahko sami izboljšate prekrvavitev. Pazite le, da se v primeru določenih resnih obolenj o lajšanju težav predhodno posvetujete z izbranim zdravnikom.

1. Hoja

Z rednimi sprehodi lahko na enostaven način nizke intenzivnosti pomagate ustvariti bolj aktiven in zdrav življenjski slog, obenem pa lahko z njimi tudi shujšati. Ne glede na tempo hoje, vsak sprehod je lahko koristen za povečanje krvnega obtoka skozi telo, saj  stimulira krčenja mišic v nogah. Med hojo se namreč mišice krčijo in sproščajo, pri čemur se stisnejo okoli velikih ven v nogah in spodbujajo zdravo cirkulacijo v slabše prekrvavljenih delih nog.

2. Raztezne vaje

Redno raztezanje ima številne prednosti za vaše telo. Raztezanje s primerno tehniko lahko pomaga pri izboljšanju krvnega obtoka, ki oskrbuje organe in mišice s kisikom in hranili, ki so nujno potrebni za pravilno delovanje, gibanje in fleksibilnost. Katere raztezne vaje so najbolj priporočljive, vas lahko naučijo spletni inštruktorji na Varuhu zdravja. Poglejte si jih tukaj.

3. Pravilno sedenje

Če redno sedite s prekrižanimi nogami, lahko to slabo vpliva na prekrvavitev v spodnjih okončinah. Z nepravilnim sedenjem, namreč zmanjšamo obtok v nogah, zato se navadite sedeti v položaju, ki je boljši za obtok. Med sedenjem noge položite na tla, rahlo narazen in med daljšim sedenjem ne pozabite večkrat vstati, tako da niste v tem položaju predolgo.

Če že trpite zaradi težav zaradi bolečih in oteklih nog, je priporočljivo, da jih med spanjem podložite z vzglavnikom in s tem spodbudite krvni obtok.

 4. Nosite kompresijske nogavice

Kompresijske nogavice so super, če morate v službi ves dan sedeti ali stati. Preveč pritiska na noge ali premalo gibanja lahko namreč negativno vpliva na vaš krvni obtok. Kompresijske nogavice posnemajo notranjo dejanje hoje, tako da se mišice v nogah kontinuirano spuščajo in se sprostijo, s čimer spodbujajo pretok krvi.

5. Opustite kajenje

Če želite zdrave krvne žile, potem zagotovo ne smete kaditi. Kajenje lahko povzroči natezanje nog in gležnjev, krvni strdki pa so pogosti pri kadilcih. Če kadite, vaše srce ne deluje pod najboljšimi pogoji, kar lahko privede do poškodovanih žil v nogah.

6. Zmanjšajte stres

Stres lahko negativno vpliva na vaše duševno in telesno zdravje, vključno s prekrvavitvijo telesa. Poiščite načine, ki vam bodo pomagali lajšati vsakodnevni stres – poslušajte sproščujočo glasbo, izvajajte dihalne vaje ali meditacijo ter bodite aktivni. Za boljšo prekrvavitev svojih nog in celega telesa lahko veliko naredite že s 15 minutami vadbe dnevno – pridružite se trenerjem v spletni telovadnici Varuh zdravja in izboljšajte prekrvavljenost svojega telesa!


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!