Pripravite telo na smučanje

V povprečju si smučarski privrženci privoščijo približno teden dni na zasneženih strminah in nič ni hujšega, kot da ta težko pričakovan del leta trpite zaradi bolečin v mišicah, ki vam sporočajo, v kako slabi formi ste. Smučanje namreč zahteva določeno stopnjo kardiovaskularne telesne pripravljenosti in moči, še zlasti, če se želite ogniti neprijetnemu »muskelbfibru« in uživati na dopustu tudi ob večerih. Zato je priporočljivo, da se še pred odhodom na smučišče primerno pripravite. Že lažji tek, sprehodi v naravi, hoja po stopnicah namesto z dvigalom bodo pripomogli k boljši vzdržljivosti, da boste lažje in dlje časa uživali na zasneženih pobočjih. Obstaja pa tudi veliko preprostih vaj, s katerimi lahko okrepite telo in ga pripravite na smučanje. Osredotočajo se predvsem na mišice zadnjice, stegen in meč, seveda pa je pri smučanju zelo pomembno tudi, da imate močno jedro. Tukaj je nekaj odličnih pripravljalnih vaj:

Počepi

Stegna (kvadriceps) so najbrž tiste mišice, ki med smučanjem najbolj delajo in počepi so odlična vaja za krepitev moči na tem predelu. Začnite tako, da stojite z nogami v širini ramen, boke porinite nazaj, pokrčite kolena dokler niso stegna vzporedno s tlemi. Pazite, da kolen ne krčite čez višino prstov na nogah, kar lahko preprečite tako, da boke res potisnete kar se da nazaj. Nato se ponovno dvignite in ponovite. Priporočamo, da naredite 3 do 4 serije po 20 počepov, z enominutnimi premori med posamezno serijo. Tisti bolj fit lahko vajo otežite tako, da v rokah držite uteži ali težjo plastenko z vodo.

Počepi s poskokom

Navaden počep lahko otežite tako, da mu dodate še skok na koncu. Na ta način ne boste le še povečali moč v nogah, ampak boste tudi bolj eksplozivni, kar vam bo še kako prav prišlo pri vijuganju na belih strminah. Tako kot pri navadnih počepih vaju začnite izvajati stoje, z nogami v širini ramen. Ko se z boki spustiti proti tlom in so stegna vzporedno z njimi, skočite v zrak. Poskusite ponovite štirikrat, nato si vzemite krajši premor in nadaljujte čim večkrat. Pri tej vaji bodite predvsem pozorni, da po skoku poskušati pristati čim bolj mehko na tla.

Deska

Deska oziroma t. i. »plank« je osnova za močno in fit telo. Med smučanjem namreč uporabljate mišice jedra in spodnjega dela hrbta precej bolj, kot si morda mislite, še posebej na težjih terenih. Izvedete jo tako, da se uležete na tla, komolce položite na tla, dvignite boke, oprti bodite zgolj na komolce in prste na nogah. Položaj zadržite 60 sekund. Pazite, da je telo pri tem v relativno ravni liniji, ne da bi spuščali boke.

Z rednim izvajanjem teh vaj lahko pravočasno pripravite mišice na smučanje. Lahko pa se pridružite tudi kateremu izmed celovitih treningov za smučarje, ki jih za vas pripravljajo izkušeni inštruktorji v spletni telovadnici Varuh zdravja

NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!