Redna vadba izboljšuje spomin in miselne sposobnosti

Obstaja ogromno razlogov, zakaj je dobro, da smo fizično aktivni. Med drugim redna vadba zmanjšuje možnosti za nastanek srčno-žilnih obolenj, kapi in sladkorne bolezni. Telovadba nam tudi pomaga v boju pri izgubljanju odvečnih kilogramov, znižuje krvni pritisk, preprečuje depresijo in izboljšuje našo samopodobo. Toda obstaja še en odličen razlog, da smo aktivni – gibanje namreč pomaga ohranjati možganske funkcije, s tem da ohranja naš spomin in miselne sposobnosti, ki se s starostjo slabšajo.

Redna aerobna vadba, torej takšna, ki pospeši naš srčni utrip in pri kateri se potimo, naj bi namreč povečala velikost predela v možganih, ki skrbi za govorni spomin in sposobnosti učenja. Raziskave so pokazale, da treningi za moč, ravnotežje in mišični tonus nimajo enakega učinka na ohranjanje miselnih sposobnosti, seveda pa imajo tovrstni treningi druge pozitivne učinke.

V časih, ko je demenca v porastu in se napoveduje, da naj bi do leta 2050 kar 115 milijonov ljudi po vsem svetu imelo demenco, je torej zelo pomembno, da se zavedamo, kaj lahko pri ohranjanju miselnih funkcij naredimo sami, med drugim s telesno aktivnostjo. Vadba namreč na spomin deluje posredno in neposredno. Neposredni učinki telovadbe se kažejo pri zmanjševanje inzulinske odpornosti in vnetnih procesov v telesu ter spodbujanju sproščanje posebnih kemikalij v možganih, ki vplivajo na zdravje možganskih celic, nastajanje novih krvnih žil v možganih in celo novih možganskih celic.

Neposredni učinki vadbe pa so izboljšanje razpoloženja in spanja ter zmanjševanje stresa in anksioznosti. Raveno te težave pa pogosto prispevajo k slabšanju kognitivnih sposobnosti. Številne raziskave so pokazale, da so deli v možganih, ki nadzirajo razmišljanje in spomin ( t. i. predfrontalna skorja in medialna časovna skorja) večji pri ljudeh, ki telovadijo v primerjavi s tistimi, ki se ne gibajo.

Zakaj bi torej odlašali? Začnite telovaditi še danes! Idealno naj bi bilo 150 minut telovadbe tedensko. Začnite z nekaj minutami dnevno in sčasoma povečujte trajanje vadbe. Na Varuhu zdravja so vadbe dolge 15 minut, zato začnite z nekaj vadbami tedensko, nato pa naj to postane del vaše dnevne rutine – tako kot zdravila, ki jih morda jemljete. Nenazadnje je vadba najboljše zdravilo, ki nima stranskih učinkov, če se jo lotimo pravilno – in to je zagotovo najboljši razlog, da redno telovadimo.


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!