Bolečine v hrbtenici: ublažite jih z jogo

Bolečine v hrbtu so ena najpogostejših težav, pri njihovem lajšanju in preprečevanju pa nam lahko zelo pomaga joga. Z rednim izvajanjem jogijskih položajev lahko veliko naredimo za zdravje svoje hrbtenice in omilimo blažje bolečine, kot je npr. zategnjenost v spodnjem delu hrbta zaradi predolgega sedenja v pisarni.

Do bolečin v hrbtu pride zaradi poškodb, slabe in nepravilne drže, ponavljajočih gibov ali preprosto staranja – mehki diski med vretenci se z leti namreč posušijo in postanejo bolj dovzetni za izpahe, zlome, pritiskajo na živce. Toda strokovnjaki se strinjajo, da čeprav se starosti ne moremo izogniti, se bolečini lahko. In pri tem vam lahko pomaga joga.

Ne glede na to, ali je vaša bolečina trenutna ali že kronična, se pred izvedbo novih vaj, ki jih morda še ne poznate, pogovorite z zdravnikom. V kolikor si lahko pomagate z jogo, je pomembno, da vse položaje (t. i. asane) izvajate počasi in – kot je to značilno za jogo – z globokim jogijskim dihanjem. V kolikor čutite neprijetno bolečino v hrbtu, posameznega giba ne izvedite do konca ali ta položaj preprosto izpustite.

1.  Kolena k bradi (Pavan Mutkasana)

Ulezite se na hrbet, pokrčite kolena in jih primite z rokama. Glavo počasi dvignite h kolenom, ramena pa potisnite stran od ušes. Ta položaj bo ublažil napetosti v križu, če želite se lahko tudi nežno zazibate v levo in desno stran.

2.  Kobra (Bhujangasana)

Pri tej asani se uležemo na trebuh, dlani položimo pod ramena in gledamo navzdol. Z vdihom dvignemo glavo, pogled usmerimo naprej, pokrčimo komolce in se dvignemo. Zadržimo položaj in dihamo, nato se z izdihom vrnemo v izhodiščni položaj. Ta asana pomaga izboljšati gibljivost zgornjega dela hrbta, obenem pa tudi masira hrbtne mišice, zato jo izvajajte čim pogosteje.

3.  Mačka (Marjaryasana)

To je eden najbolj poznanih jogijskih položajev. Izvedemo jo tako, da gremo na vse štiri, kolena naj bodo v širini kolkov, dlani pa položimo pod ramena. Z vzdihom počasi ukrivimo hrbtenico navzdol in odpiramo prsni koš, ob izdihu pa hrbtenico usločimo navzgor in popek stisnemo k hrbtenici. Kot že ime samo pove s tem položajem posnemamo pretegovanje mačke, s čimer dobro ogrejemo, sprostimo in zmasiramo hrbtenico.

Poskrbite torej za zdravje hrbtenice kar sami z asanami, ki jih lahko izvedete kjerkoli najdete malo prostora, vzelo vam bo le nekaj minut na dan. Še več idej, kako omiliti ali preprečiti bolečine v hrbtenici lahko spoznate na treningih joge, ki jih v spletni telovadnici Varuh zdravja vodijo naše izkušene učiteljice joge.

NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!