4 NAJPOMEMBNEJŠE OBLIKE TRENINGA, KI BI JIH MORALI POČETI VSI

Redno ukvarjanje s športom je ključno za dobro zdravje, toda večinoma se omejimo le na eno ali dve vrsti treninga. Ljudje delajo tisto, v čemer uživajo, ali tisto, kar se jim zdi najučinkovitejše, zato pogosto zanemarijo nekatere pomembne oblike vadbe. Toda v resnici bi vsi morali prakticirati tako aerobni trening in raztezne vaje kot tudi vaje za ravnotežje in moč. Predstavljamo, kaj morate vedeti o vsaki vrsti vadbe.

1.  Aerobna vadba

Aerobna vadba pospeši srčni utrip in dihanje, zato je pomembna za številne telesne funkcije. Ohranja zdravje našega srca in pljuč ter povečuje vzdržljivost. Če ste zadihani že, ko greste peš po stopnicah, je to pokazatelj, da morate več časa nameniti aerobni vadbi, saj boste tako dobro prekrvavili svoje telo in v mišice dovedli dovolj krvi, ki jih te potrebujejo za dobro delovanje. Aerobna vadba tudi znižuje krvni tlak, topi maščobo, znižuje krvni sladkor in nivo LDL-holesterola ter izboljša razpoloženje. Če ste torej brez sape že ob najmanjšem naporu in vzrok ni bolezenski, potem vsaj dvakrat tedensko pojdite teči, kolesariti ali opravite spletni trening aerobike, ki ga lahko izberete tukaj.

2.  Trening za moč

S staranjem izgubljamo mišično maso, ki pa jo s treningi za moč lahko ohranjamo in celo povečujemo. Z rednim izvajanjem vaj za moč boste lažje opravljali vsakodnevne naloge, kot so nošenje nakupovalnih vrečk in dvigovanje težkih predmetov v hiši, izboljšali pa boste tudi svojo samozavest. Treningi za moč vključujejo vaje, kot so počepi, potiski, izpadni koraki ter vaje, ki se izvajajo z elastiko in utežmi.

3.  Raztezne vaje

Raztezanje bistveno pripomore k ohranjanju gibčnosti telesa in prožnosti mišic. S staranjem namreč ne izgubljamo samo mišične moči, temveč tudi gibljivost v mišicah in kitah. Mišice se skrčijo in zato ne delujejo več optimalno, to pa poveča tveganje za krče, bolečine v mišicah in sklepih ter otežuje nekatere osnovne gibe, kot je sklanjanje. Pomembno je torej, da z rednimi vajami ohranjate mišice prožne in dolge in posledično zmanjšate bolečine in tveganje za poškodbe.

4.  Vaje za ravnotežje

Dobro ravnotežje pomeni, da smo bolj stabilni, pomaga pa tudi pri preprečevanju padcev. To je še posebej pomembno pri starejših, ki imajo lahko tudi težave z vidom in sluhom ter bolečine v mišicah in sklepih. Dobra novica pa je, da lahko s pravilnim treningom ravnotežja preprečujemo slabšanje te pomembne telesne funkcije. Nikoli ni prezgodaj, da začnete izvajati takšne treninge, tudi če še nimate težav z ravnotežjem in stabilnostjo. Takšni treningi vključujejo vaje na eni nogi, vaje z zaprtimi očmi in številne druge.

Poskrbite torej, da bodo vaši treningi raznoliki in da bodo vključevali vse vrste vaj. Vse najpomembnejše oblike treninge so vam na voljo brezplačno s spletni telovadnici Varuh zdravja, kjer izkušeni trenerji pripravljajo široko izbiro spletnih vadb za ljudi različne stopnje pripravljenosti in starosti.


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!