NAJBOLJŠE OBLIKE VADBE PO PORODU

Ste pred kratkim postali mamica? Četudi ste bili pred porodom in med samo nosečnostjo morda zelo aktivni, sta nosečnost in porod nedvomno pustila določene posledice, zato takoj po porodu nikar ne hitite s telovadbo, temveč si najprej pustite nekaj časa za počitek in okrevanje.

Seveda lahko že kmalu po prihodu iz porodnišnice z dojenčkom uživate na sprehodih, s težjimi oblikami vadbe pa vendarle še malo počakajte – vsaj do prvega ginekološkega pregleda, ki je običajno 6 tednov po porodu. Šele, ko vam izbrani ginekolog da zeleno luč za vadbo, lahko začnete varno telovaditi. Tukaj je nekaj odličnih predlogov, kako se po porodu spraviti nazaj k vadbi.

Plavanje

Plavanje je izjemno učinkovita vadba, saj pospeši srčni utrip in napolni pljuča, ne da bi pri tem trpeli vaši sklepi, ki so v tem obdobju še posebej občutljivi. V poporodnem obdobju sta plavanje in vodna aerobika super izbiri, saj pomagata krepiti mišice na nežen način, brez sunkovitih gibov in hujših obremenitev. Obenem pa aktivnosti v vodi blagodejno delujejo tudi na psihično počutje ženske, ki je zaradi hormonskih sprememb in novega življenjskega ritma še kako na udaru. Se je pa bazenu treba izogibati vse dokler ne preneha čišča in se ne zacelijo morebitne porodne rane, na primer po carskem rezu, raztrganinah maternice ali prerezu presredka.

Joga

Številne ženske se po porodu rade zatečejo k jogi, saj se z njo sprostijo v tem čustvenem poporodnem vrtincu čustev ter hkrati okrepijo osnovne mišice in lajšajo bolečine v hrbtu, do katerih pogosto pride zaradi nosečnosti, poroda in napačne drže pri dojenju.

Pilates

Pilates je ena najučinkovitejših vadb pred nosečnostjo in po njej, saj krepi mišice jedra, ki med nosečnostjo običajno najbolj oslabijo. Zaradi specifičnega načina izvajanja vaj ta vadba v primerjavi z drugimi zmanjša tveganje za poškodbe, zato ni samo priporočljiva oblika vadbe, temveč tudi varna izbira po porodu. Ker pilates zahteva veliko osredotočenosti in koncentracije, ima tudi duševne in čustvene koristi, saj se med vadbo lahko osredotočite nase in vsaj za nekaj trenutkov pozabite na vsakodnevne skrbi, ki jih imate kot novopečene mamice.

Če težko dobite varstvo za svojega dojenčka ali enostavno ne želite zapuščati njegove bližine, lahko za svoje dobro počutje poskrbite kar doma – spletnim vadbam joge in pilatesa se lahko brezplačno pridružite kadarkoli najdete nekaj trenutkov zase. Obiščite www.varuhzdravja.si in opravite trening, ko dojenček spi ali zanj skrbi očka.

NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!