JESENSKA OTOŽNOST: PREŽENITE JO SAMI

Jesen je letni čas, ki ne prinaša zgolj nestanovitnega vremena in temperaturnih sprememb, temveč pri marsikomu tudi spremembe razpoloženja in počutja. V tem času se namreč veliko ljudi počuti žalostno, brez energije in motivacije, kar poznamo tudi kot jesensko otožnost. Zato je prav zdaj čas, da se posvetite sami sebi in poskrbite za dobro počutje. Naslednje preproste strategije vam lahko pomagajo, da boste pregnali jesensko otožnost in namesto tega uživali v vseh prednostih, ki jih ta barviti letni čas prinaša.

Uživajte na soncu

Jesen je odličen čas za nabiranje vitamina D, saj sonce ni več tako močno kot poleti. Prav sončna svetloba pa je glavni vir tega pomembnega vitamina, čigar pomanjkanje naj bi bilo eden glavnih krivcev za t. i.  sezonsko razpoloženjsko motnjo. Zato se čim večkrat odpravite ven v naravo in spotoma ujemite še nekaj sončnih žarkov.

Družite se s prijatelji

Številne študije potrjujejo, da so ljudje, ki imajo gosto mrežo prijateljev, manj nagnjeni k depresiji. Zato pokličite prijateljico na popoldanski klepet ali obiščite soseda in namesto, da se zleknete na kavč, preživite sproščen večer v dobri družbi vsaj enkrat tedensko.

Bodite telesno aktivni

Hladnejši in krajši dnevi naj ne bodo razlog, da se ne bi gibali. Čeprav sta kavč in televizija marsikomu prva misel, ko se vrne iz službe, pa raje slecite službena oblačila in jih zamenjajte z udobnejšimi oblačili za trening. Lahko greste samo na sprehod s psom ali na krajši tek; če pa je zunaj slabo vreme, si lahko telovadni kotiček pričarate kar doma in opravite spletno vadbo na Varuhzdravja.si.

Poskrbite za dober spanec

Če se jeseni zbujate bolj utrujeni in ste tudi čez dan bolj zaspani kot sicer, to ni nič presenetljivega. Ker se dnevi krajšajo, je zunaj hitreje tema, zaradi česar imamo jeseni v telesu nižje vrednosti melatonina – spalnega hormona – zato se lahko čez dan počutite bolj utrujeno, zvečer pa težje zaspite. Veliko ljudi v želji, da bi bili dalj budni, naredi še to napako, da popoldne spijejo kavo ali kozarec alkohola in se zato posledično odpravijo v posteljo kasneje, kot bi se, če ne bi spili takšne pijače. Namesto tega se priporoča, da se držite rutine ter vstajate in hodite spat vsak dan ob približno isti uri.

Postavite si nove cilje

Veliko ljudi ne najde prave motivacije po koncu poletja, ko so brezskrbni dnevi na morju mimo, božič pa še daleč stran. Psihologi zato svetujejo, da si za začetek postavite manjši cilj, na primer na primer da boste končno prebrali knjigo, ki je že nekaj časa na vašem seznamu želja. Sčasoma pa postavite višje cilje – da se boste vpisali na tečaj za učenje novega tujega jezika ali da boste končno preizkusili jogo.

NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!