Odpravite zakrčenost in asimetrijo telesa s preprostimi razteznimi vajami

Kolikokrat ste si že rekli: »V ponedeljek pa res začnem telovaditi.« Ali: »V službo bom začel hoditi s kolesom.« In kolikokrat ste potem to obljubo prelomili? Toda če želimo ostati zdravi, moramo biti telesno aktivni. Čeprav to vsi dobro vemo, v hitrem tempu marsikdo težko najde čas za telovadbo – služba in domača opravila namreč vzamejo veliko časa in energije. Ravno zato smo skupaj z našimi odličnimi trenerji pripravili nekaj preprostih razteznih vaj, ki jih lahko naredite doma in tako ostanete v formi.

Na Varuhu zdravja se namreč zavedamo, kakšne so posledice pretežno sedečega dela v službi ter nato poležavanja in nezdravega prehranjevanja zvečer na kavču. Ne samo, da zaradi pomanjkanja gibanja nimamo dovolj energije in kondicije, temveč smo zaradi dolgotrajnega sedenja pred računalnikom in v avtu pogosto zakrčeni. Poleg tega velikokrat ponavljamo določene gibe pretežno z eno roko in le z eno stranjo telesa, kar lahko vodi v asimetrijo telesa. Zato vstanite, se raztegnite in naredite nekaj dobrega za svoje telo in počutje z enostavnimi razteznimi vajami, ki vam bodo pomagale odpraviti zakrčenost in asimetrijo telesa.

Nežen razteg vratu

S tem raztegom vratu boste povrnili gibljivost v vratnih mišicah in odpravili maščobo v bližini sedmega vretenca. Vajo izvedete tako, da se uležete na tla in pokrčite kolena. Zvijte brisačo in jo ovijte za glavo, tako da z rokama držite konca brisače. Potegnite jo navzgor in poskusite raztegniti vrat, pri tem imejte komolce na strani in sproščeno dihajte. Naredite tri globoke vdihe in vajo ponovite tri- do štirikrat.

Statičen razteg za ramena

Ne samo, da so bolečine v ramenih zelo neprijetne, temveč lahko napetosti v ramenskem obroču negativno vplivajo tudi na vid in povzročajo glavobole. Zato je priporočljivo redno razgibavati in raztegovati omenjeni predel. Z ramo se naslonite na zid, pokrčite komolec in dvignite roko, tako da je rama vzporedno s tlemi, prsti pa so obrnjeni proti tlom. Zasukajte telo stran od zidu, pri tem pa pazite, da ne začutite bolečine. Zadržite položaj 30 sekund in ponovite vajo še z drugo ramo.

Razteg za hrbet in trebuh

Raztezne vaje hrbtenice so nujne, če čez dan veliko presedite. Ta razteg je namenjen torakalni hrbtenici, tj. prsnemu predelu hrbtenice. Za izvedbo raztega potrebujete jogijski kvader; če ga nimate, lahko namesto njega vzamete tudi debelejšo odejo ali brisačo. Ulezite se na trebuh, dvignite ramena od tal in prekrižajte roki pod prsmi, tako da so roke na podlagi, prsti pa gledajo navzven. Glavo položite na brisačo in prste nežno podrsajte navzven, da raztegnete hrbtenico. Zaprite oči in naredite osem globokih vdihov. Nato si vzemite krajši odmor in vajo po želji ponovite.

Razteg za zadnjico in boke

Usedite se na tla, potegnite kolena proti obrazu in prekrižajte gležnje. Z rokama se držite za podplate, hrbet naj bo zaobljen, pri tem pa se skušajte z nosom počasi približati nogam. Vajo izvajajte nežno, brez pretiravanja in sunkovitih gibov.

Vključite v svoj urnik tudi raztezne vaje ter odpravite zakrčenost in asimetrijo na enostaven način – vzelo vam bo le nekaj minut dnevno, počutili pa se boste izjemno! 


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!