ODPRAVITE KRČE V MIŠICAH NA ENOSTAVEN NAČIN

Vas je sredi spanja presenetil krč v stopalu? Tukaj so priročni nasveti, kako ustaviti krče v mišicah – in preprečiti, da se ponovno pojavijo.

Nehoteno krčenje mišice se namreč običajno začne iznenada, bodisi nas sredi noči zagrabi krč v mečih ali pa ga začutimo v hrbtu, ko želite nekaj pobrati s tal. Toda ne dovolite, da vas krč spravi iz tira. Ko ga začutite, ne razgibavajte ali zategujte mišice, le nežno jo raztegnite kolikor pač lahko, brez pretiravanja. To bo sprostilo mišico in ublažilo nenadzorovano krčenje.

Kaj povzroča krče?

Do krčev lahko pride, če mišic pred vadbo ne ogrejemo dobro. Krč nas lahko zagrabi tudi, ko se mišica ne more pravilno sprostiti – na primer zaradi pomanjkanja magnezija ali kalija – ali ko je vzdražena zaradi kopičenja mlečne kisline (če po vadbi mišicam ne zagotovimo dovolj počitka). Oba vzroka lahko še poslabša dehidracija. Veliko odraslih (predvsem starejših) namreč zvečer in ponoči ne spije dovolj vode, ker se želijo ogniti nočnim obiskom stranišča, zaradi česar so lahko dehidrirani. Prav tako lahko krči nastanejo, če mišice niso dovolj prekrvavljene, kot je to pri določenih boleznih, npr. aterosklerozi. Lahko pa je razlog tudi neznan – nekateri ljudje pravijo, da imajo ponoči lahko krče, če nimajo pokritih stopal, saj se jim zaradi mraza lahko zožijo krčne žile. Krči se lahko pojavijo tudi ob jemanju določenih zdravil, kot so diuretiki, ki lahko istočasno povzročajo dehidracijo in neravnovesje mineralov, kar še dodatno poveča možnosti za mišične krče.

Prva pomoč pri krčih

Ko začutite krč, si lahko pomagate z nekaterim razteznimi vajami.  Če vas sredi spanca zagrabi krč v mečih, se vsedite na posteljo, ovijte rjuho okoli stopala in nežno potegnite prste proti sebi, pri čemer naj bo koleno stegnjeno. Pri krčih v hrbtenici si lahko pomagate z jogijskim položajem otroka – položajem, ki je primeren tudi za tiste, ki joge ne obvladate. Izvedete ga tako, da pokleknete na tla, roke imejte ob stegnih, z zadnjico se usedite nazaj, tako da počiva na petah in zravnajte hrbtenico. Nato se s trupom približajte stegnom in s čelom dotaknite tal. Še več o položaju in njegovi pravilni izvedbi lahko izveste na spletnih urah joge na Varuhzdravja.si.

Kako lahko preprečimo krče?

Pomembno je, da poskrbimo za zadostno hidracijo čez cel dan, uživamo hrano, bogato z magnezijem, predvsem zeleno listnato zelenjavo, in kalijem, ki ga vsebujejo predvsem banane in fižol. Če imate krče pogosto ponoči, lahko med spanjem nosite tanke nogavice brez elastike. Predvsem pa z rednimi vajami poskrbite, da bodo vaše mišice ostale močne in prožne.


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!