7 uporabnih načinov, kako si na naraven način dvigniti odpornost

Običajno imunski sistem opravlja izjemno nalogo, ko nas brani pred mikroorganizmi, ki povzročajo najrazličnejše bolezni. Toda včasih ta telesni ščit ne deluje popolnoma in mikrobi vseeno napadejo naš imunski sistem, zato zbolimo. Kaj pa če je možno, da to preprečimo in okrepimo imunski sistem? Kaj če spremenimo svojo prehrano? Vzamemo vitamine in zeliščne pripravke? Ali vpeljemo druge spremembe življenjskega sloga, da bi ustvarili skoraj popoln imunski odziv?

Imunski sistem je točno to – zapleten sistem, in ne ena samostojna, neodvisna enota. Da deluje dobro, mora biti ta sistem v ravnovesju in harmoniji. Prvi korak za zvečanje imunske odpornosti je nedvomno izbira zdravega življenjskega sloga. Upoštevanje splošnih smernic za ohranjanje zdravja je najboljši način, če želite na naraven način poskrbeti za dober obrambni sistem telesa. Kajti vsak del v telesu, vključno z imunskim sistemom, deluje bolje, če je pred zunanjimi dejavniki dobro zaščiten, pri čemer je pomembno, da upoštevate naslednje strategije:

1. Opustite kajenje

Prav vse oblike kajenja – občasno, aktivno, pasivno – so škodljive, saj kajenje povzroča vrsto bolezni, kot so bolezni srca, pešanje aorte, različne vrste raka, težave z dihali ter splošno slabše zdravje. Zato v celoti opustite kajenje in poskrbite za boljše splošno zdravje in imunski sistem.

2. Jejte hrano, bogato s sadjem in zelenjavo

Vse se začne z zdravo in uravnoteženo prehrano. Znanstveniki namreč že leta ugotavljajo, da so ljudje, ki živijo v revščini in so slabo prehranjeni, bolj dovzetni za različne infekcije. Pomembno je torej, da poskrbite za zadosten vnos mikrohranil, predvsem z zdravo in raznovrstno hrano. Na meni zato čim večkrat vključite česen (naraven antibiotik), mandlje (vir vitamina E), brokoli, špinačo, citruse (bogati z vitaminom C), ingver, jogurt in kefir ter tudi gobe, ki dokazano vsebujejo veliko sestavin, ki krepijo odpornost. Šele ob morebitnem pomanjkanju katerega od vitaminov in mineralov pa lahko po posvetu z zdravnikom vzamete tudi dodatke in vitaminske pripravke.

3. Telovadite

Redna vadba je eden od stebrov zdravega življenja. Izboljšuje zdravje srca in ožilja, znižuje krvni tlak, pomaga nadzorovati telesno težo in ščiti pred različnimi boleznimi. Ker pripomore k splošnemu boljšemu zdravstvenemu stanju, posledično izboljša tudi imunski sistem. Zato poskrbite za redno aktivnost – kolesarite, pojdite v hribe, na rekreacijo ali pa doma v miru naredite nekaj spletnih vaj z Vzajemnino telovadnico Varuh zdravja.

4. Bodite čim več na svežem zraku

Poskrbite, da boste tudi v hladnejših mesecih čim več zunaj, zato naj vas dež, sneg ali hladno vreme ne odvrnejo od aktivnosti na prostem. Svež zrak je namreč zelo pomemben za dvig odpornosti, zato se le odpravite na sprehod s svojo družino ali vikend pobeg na morje.

5. Poskrbite za dovolj počitka

Če smo utrujeni in nenaspani, nam lahko pade odpornost, zato poskrbite za 7 do 8 ur spanca dnevno. Seveda ni pomembno le trajanje spanca, temveč tudi njegova kakovost. Zato je priporočljivo, da imate v spalnici čim manj svetlobe in elektronskih naprav ter da sobo pred spanjem dobro prezračite.

6. Upoštevajte ukrepe za preprečevanje infekcij

Dobra higiena je nujna pri preprečevanju infekcij in ohranjanju zdravja, zato večkrat dnevno prezračite stanovanje, poskrbite za redno in temeljito umivanje rok, na poti pa imejte pri sebi dezinfekcijske robčke, s katerimi hitro uničite bakterije, kadar čiste vode in mila nimate pri roki.

7. Zmanjšajte stres

Duša in telo sta tesno povezana, kar ugotavlja tudi sodobna medicina. Veliko bolezni, kot so trebušne težave in celo bolezni srca, so povezane z učinki stresa. Naučite se obvladovati stres tako doma kot na delovnem mestu in si v tem natrpanem sodobnem času vzemite čas zase, za svojo družino in hobije, v katerih uživate. 


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!