Prekomerna teža v srednjih letih – kako spremeniti nezdrave navade in uspešno shujšati?

Dejstvo je, da starejši kot smo, vse težje je shujšati. Pri petdesetih ali šestdesetih namreč telo ne kuri več kalorij tako, kot jih je pri dvajsetih. Morda ste tudi manj aktivni zaradi zdravstvenih težav ali vseh družinskih in delovnih obveznosti, ki jih imate vsakodnevno. Dejstvo je tudi, da se metabolizem telesa s starostjo upočasni. Če kljub temu še vedno jeste, kot da jih imate dvajset, telovadite pa, kot da ste stari osemdeset, je treba najti pravo razmerje med vnosom energije in njeno porabo ter se prehranjevati po načelih zdrave prehrane – le tako boste lahko tudi pri petdesetih ali kasneje uspešno shujšali.

Zdrava in uravnotežena prehrana

Četudi ste od nekdaj oboževali pico, dunajske zrezke in tortice, lahko tudi pri petdesetih spremenite svoj način prehranjevanja, pa čeprav se vam to morda zdi nepredstavljivo. Če se vam nezdravo prehranjevanje pri dvajsetih navzven ni poznalo in ste z lahkoto pokurili kalorije, ki ste jih vnesli z gazirano pijačo in čipsom, pa sedaj slabe prehranske izbire že morda puščajo posledice na vašem zdravju in dodatnih kilogramih. Ljudje s prekomerno težo so tudi bolj nagnjeni k srčno-žilnim boleznim in diabetesu, zato je pomembno, da v teh letih poskrbite za svoje zdravje. Najlažje se boste hujšanja lotili, če boste predelano hrano in mastne prigrizke zamenjali s polnozrnatimi izdelki, zelenjavo, sadjem, stročnicami, oreščki, zdravimi maščobami in beljakovinami. Takšna hrana vsebuje manj kalorij, a bistveno več hranil. Poleg tega se je treba – če želite uspešno shujšati – nujno izogibati sladkorju, ki je eden glavnih krivcev za debelost v kateri koli starosti, še posebej pa v srednjih in zrelih letih, ko se metabolizem telesa upočasni. Zato se izogibajte sladkim in gaziranim pijačam in namesto njih raje posegajte po navadni ali gazirani vodi, ki ji lahko dodate malo limoninega soka, košček sadja, svežih kumaric ali mete. Že samo če namesto enega kozarca gazirane pijače spijete vodo, boste v telo vnesli kar 207 kalorij manj. Ko vam zapaše nekaj sladkega, pa si namesto piškotov raje privoščite košček temne čokolade ali skodelico jagodičevja.

Gibanje

Če ste do sedaj večino dni presedeli v službi, avtomobilu ali na kavču pred televizijo, boste za začetek z le nekaj minutami dnevno porabili malo kalorij in shujšali tudi v srednjih letih. Pomembno je, da se začnete gibati in poiščete aktivnost, ki je primerna za vaše počutje in v kateri boste predvsem uživali. V teh jesenskih dneh greste za začetek lahko v gozd nabirati kostanj, s kolesom v trgovino ali na sprehod s psom. Če sicer niste aktivni, bo namreč kakršna koli aktivnost več kot odlična za začetek. Lahko se vpišete tudi na plesni tečaj ali rekreacijo s prijatelji. Če pa raje telovadite v miru in svojem tempu, lahko hujšate v udobju svojega doma s spletnimi treningi na Varuhu zdravja, kjer vas med pestro izbiro treningov čakajo tudi shujševalne vadbe in treningi, prilagojeni posebej za starostnike. 


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!