4 RAZLOGI, ZAKAJ BI VSAK MOŠKI MORAL POSKUSITI PILATES

Je pilates vadba, namenjena zgolj ženskam, ali je primeren tudi za moške?

Ljudje pogosto zmotno mislijo, da je pilates počasna in enostavna vadba nizke intenzivnosti, zato marsikdo verjame, da je namenjen samo za ženske. Kar pa je daleč od resnice, saj je pilates lahko ravno tako učinkovit in zahteven (ali še bolj) kot npr. trening z utežmi. Poleg tega je pilates razvil moški, Joseph Pilates, že več kot 50 let pa ga prakticirajo številni vrhunski športniki, tako moški kot ženske. Nasprotno od splošnega prepričanja je pilates več kot odličen za oba spola, zato se priporoča tudi vsem tistim moškim, ki hodite v fitnes, tečete ali bi enostavno radi izboljšali svoje zdravje in telesno pripravljenost.

Krepi jedro

Jedro telesa je sestavljeno iz mišic, ki podpirajo hrbtenico in trup, in prav te mišice uporabljamo pri vseh osnovnih gibih, ki jih izvajamo vsakodnevno. Vaje pri pilatesu pa temeljijo ravno na načelu krepitve centra telesa in globoke trebušne mišice, s čimer stabiliziramo trup in varujemo hrbet, ki je v sodobnem načinu življenja pogosto preobremenjen. Če imamo šibke mišice jedra, se mora naše telo opirati na dominantne mišice, ki zato bolj trpijo. Zato je pilates odlična izbira, če želimo okrepiti center telesa.

Izboljša gibljivost

Še en razlog, zakaj je pilates odličen za moške, je, da spodbuja izvajanje tridimenzionalnih gibov, s katerimi vplivamo na mišice, da so daljše in bolj elastične, sklepi pa bolj stabilni in gibljivi v čim večjem obsegu. Izboljšana gibljivost telesa pa pride še kako prav pri praktično vseh drugih športih, s katerimi se številni moški ukvarjajo bodisi na profesionalni bodisi na rekreativni ravni.

Preprečuje in odpravlja poškodbe

Pilates je ena najboljših metod pri rehabilitaciji po poškodbah in kot preventiva, da do njih sploh ne pride. Z vajami po načelu pilatesa namreč pomagamo krepiti zanemarjene mišice, še zlasti tiste, na katere običajno pozabimo pri treningu z utežmi, teku ali vsakodnevnih opravilih. Pilates namreč uči, da zavestno izvajamo določene gibe, s katerimi izzovemo tudi manj uporabljene mišice, kar je zelo pomembno, če želimo izboljšati svojo držo in telesno pripravljenost. Prav zato veliko vrhunskih športnikov izvaja pilates kot podporo svojemu osnovnemu športu in pri sanaciji poškodb. Ker je poudarek pri pilatesu na krepitvi jedra telesa, torej mišic hrbta in trebuha, z vajami obenem izboljšamo tudi držo telesa in posledično preprečujemo ali lajšamo bolečine v hrbtenici.

Enakomerno zgradi in oblikuje mišice

Moški pogosto trenirajo tako, da nesorazmerno gradijo telo, saj se osredotočijo zgolj na posamezno mišico ali del telesa, kot so močne prsne mišice in široka ramena, hkrati pa na treningih v fitnes centrih zanemarjajo upogibalke kolkov in noge. Pilates pa je vadba, pri kateri z lastno težo ali enostavnimi pripomočki, kot sta elastika in mala žoga, okrepimo tako manjše kot večje mišične skupine in zgradimo telo kot celoto. S pilatesom moški ne izboljšajo torej zgolj svojega počutja, temveč tudi enakomerno oblikujejo postavo.

Bi tudi sami radi poskusili pilates, pa ne želite izstopati na vadbah v fitnes studiih, ki jih obiskujejo pretežno ženske? Enostavno ne želite zgubljati svojega dragocenega časa in denarja z obiski fitnes centrov? Potem se pridružite našim inštruktorjem na spletnih vadbah pilatesa, ki jih najdete na Varuhzdravja.si.


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!