Poporodne bolečine v hrbtu: zakaj do njih pride in kako jih omiliti?

Zakaj me po porodu tako boli hrbtenica? Kako dolgo bodo bolečine še trajale? Kaj lahko naredim, da jih omilim? Če se tudi same soočate s temi vprašanji, je tale članek kot nalašč za vas.

Telo ženske se med nosečnostjo zelo spremeni, ena izmed sprememb, ki tare številne nosečnice že med samo nosečnostjo, pa so tudi bolečine v križu, ki po porodu nujno ne prenehajo; ravno obratno, pogosto se bolečine še povečajo.

Med nosečnostjo se maternica nenehno širi, s čimer se raztegnejo in posledično oslabijo trebušne mišice in poslabša drža telesa, kar še bolj obremeni hrbet. Dodatna teža med nosečnostjo (in po njej) pa ne obremenjuje zgolj mišic, temveč poveča tudi pritisk na sklepe. Poleg tega same hormonske spremembe lahko zmehčajo sklepe in ligamente. Žal pa vseh te sprememb s porodom ni nujno konec.

Tudi sam porod lahko vpliva na poslabšanje ali pojav bolečin v hrbtenici. Ženske med porodom uporabijo praktično vse mišice, tudi tiste, ki jih običajno ne, zato lahko še nekaj časa po porodu čutijo te posledice, še posebej, če je bil porod dolg ali zelo težek.

Med poporodnim obdobjem pa nastopijo številni novi dejavniki, ki lahko poslabšajo težave s hrbtom. Veliko mladih mamic namreč doji v napačnem položaju in niso pozorne na pravilno držo telesa. Sploh tiste, ki se šele spoznavajo z dojenjem, so pogosto tako osredotočene na pravilno pristavljanje, da pozabijo na držo telesa, zato se med dojenjem sklanjajo naprej in pri tem napenjajo mišice spodnjega dela hrbta in vratu.

Bolečine se običajno zmanjšajo v nekaj mesecih po porodu, toda nekatere ženske imajo tudi kasneje še vedno težave z bolečinami na tem predelu. Predvsem pri tistih, ki ste imele težave s hrbtenico že pred ali med nosečnostjo, obstaja večja verjetnost, da bodo te težave ostale tudi po porodu. Toda veliko lahko naredite tudi same. Čeprav je zaradi bolečin v hrbtenici in natrpanega urnika telovadba morda zadnja stvar, na katero pomislite med porodniškim dopustom, lahko prav s telesno aktivnostjo bistveno zmanjšate napetosti v hrbtenici. Z rednimi vajami lahko namreč okrepite svoje trebušne in hrbtne mišice ter zmanjšate napetosti v vratu, rokah in hrbtenici.

Za začetek začnite z lažjo obliko telovadbe, kot so sprehodi. Sploh v prvih tednih po porodu naj se vam nikakor ne mudi z intenzivno vadbo, saj telo potrebuje nekaj časa, da si opomore. Najvarnejša oblika gibanja so zato krajši sprehodi, ki bodo za začetek čisto dovolj. Ko pa vam izbrani ginekolog potrdi, da okrevanje po porodu poteka brez težav, in se tudi sami počutite dobro, pa lahko postopoma začnete tudi z drugimi oblikami vadbe, npr. plavanjem, raztezanjem ali jogo. Še vedno ne rabite pretiravati z naprednejšimi položaji in vajami, začnite z enostavnimi vajami za krepitev hrbta in globoke trebušne mišice. Pri tem pa vedno poslušajte svoje telo – če vam je kakšna vaja prenaporna, takoj prenehajte z njo. 

Če ne veste, kako pravilno izvajati vaje za hrbtenico, se pridružite inštruktorjem v spletni telovadnici Varuh zdravja,  ki vam bodo pokazali, kako se lahko ponovno vrnete v formo in poskrbite za dobro počutje tudi v prvih mesecih po porodu.


NAZAJ NA NASVETE

BREZPLAČNE SPLETNE VADBE ZA VSAKOGAR

Registrirajte se in si zagotovite neomejen dostop do vadb v živo in posnetkov treningov, ki jih vodijo vrhunski inštruktorji. Za vadbe ne potrebujete nobene fitnes opreme ali športnih pripomočkov.

ZAČNI TELOVADITI ZDAJ!